Untitled Document

Heeft u een vraag aan ons?

Via de onderwerpen in onze FAQ vind u mogelijk uw antwoord op deze vraag.

Staat het onderwerp waar u een vraag over heeft er niet tussen? Mail ons dan uw vraag door.

1.1 Bestellen | Snelzoeken

Snel zoeken via Snelzoeken | Hoe werkt dat nu?

Via de homepage kunt u de Snelzoek-module gebruiken om snel naar het juiste product te gaan. Selecteer eerst de juiste productgroep en voer dan uw zoekopdracht in. Deze zoekopdracht kan een artikelnummer van CBG zijn of een eigen artikelnummer (artikelreferentie nummer).


Snelzoeken

Snel zoeken op de productpagina

Op de productpagina vind u ook een zoekbalk. Hierin kunt u ook uw desgewenste zoekopdracht plaatsen. Bijvoorbeeld op de bandenpagina de zoekopdracht: 2055516 intypen. Hieropvolgend krijgt u een lijst met zoekresultaten. Deze kunt u dan verder filteren naar het desgewenste resultaat.

Voorbeelden van snelzoeken:

Voor de 205/55 R16 Continental in de winter met speedindex "H"

  • Zoeken op maat: "2055516"
  • Aangevuld met seizoen: "W"
  • Aangevuld met speedindex: "H"
  • Aangevuld met merk: "CON"
Let op: dit moet in de goede volgorde: "2055516WHCON"

Naar boven

1.2 Bestellen | Filtering

Zoekresultaat verfijnen via filtering

Naast het zoeken via de snelzoek mogelijkheid is het mogelijk de filtering te gebruiken.

1. In elke filterbox is er een mogelijkheid om te zoeken binnen de filteropties.

Zoek binnen de filteropties

2. Om een filteroptie te selecteren vink 1 box of meerdere boxen aan en klik op bevestigen.

Selecteer optie en bevestig

3. Bij elk filter weer bevestig klikken is dat nodig? Om sneller te kunnen filteren is het ook mogelijk om 1x bevestigen te klikken. Bijvoorbeeld:

Selecteer bij 'Br="205"' (nog niet bevestigen)
Selecteer bij 'H="55"' (nog niet bevestigen)
Selecteer bij 'Inch="16"' en klik nu op bevestigen

Je zult zien dat alle vooraf gekozen opties meegenomen worden.

1x bevestigen voor meerdere filterboxes alle filterboxes zijn bevestigd

Naar boven

1.3 Bestellen | Kolomindeling

Personalisatie door je eigen kolomindeling

Zelf uw zoekresultaat indelen kan nu in de webshop. Via het instellingen-wieltje (zie stap 1) kun je de kolom voorkeuren instellen. Je kan kiezen welke kolommen je wilt weergeven en in welke volgorde je deze kolommen wilt zien.

Uw eigen kolomindeling nu toe te passen.

Naar boven

1.4 Bestellen | Sortering

Sortering (A-Z, Hoog-Laag)

Rechts onder de navigatie van het hoofdmenu ziet u een mogelijkheid om uw zoekresultaat op verschillende manieren te sorteren. Zodoende heeft u altijd uw zoekresultaat in de desgewenste volgorde op uw beeldscherm staan.

Sorteer je artikelen

Naar boven

1.5 Bestellen | Weergave

Weergave zoekresultaat

Naast het sorteren van uw zoekresultaat kunt u dit ook in 2 verschillende manieren op uw beeldscherm weergeven. U kunt de lijstweergave aanzetten. Hiermee ziet u in 1 oogopslag het zoekresultaat met alle benodigde informatie die daarbij hoort. Of kiest u voor de detailweergave om bijvoorbeeld een foto van het product, waar u naar gezocht heeft, op uw beeldscherm te tonen.

Kies detailweergave of lijstweergave

Naar boven

1.6 Bestellen | Leveringen

Leveringen

Via verschillende vervoerders en partners bieden wij een compleet logistiek verzorgd programma.

 

SNEL = Depot orders (Verzenden / Halen) (eigen voorraad of depot voorraad)


De verzend- en afhaaltijden verschillen per depot.
Meer details over uw levertijden kunt u zien wanneer u met de muis op de kolom van het gewenst voorraad icoon gaat staan.
Bekijk levertijden

 

DAG = Centraal Magazijn order (Verzenden / Halen)


Volgende werkdag geleverd volgens overeengekomen levermoment en verzendwijze

 

3DGN = 3rd Party Stock (voorraad van derde partij rechtstreeks verstuurd naar klant)


Levering per pakketdienst binnen 48-72 uur na plaatsen bestelling

 

Voor verdere uitleg binnen uw regio kunt u contact opnemen met uw accountmanager of met onze verkoopafdeling.

 

Naar boven

1.7 Bestellen | Staffelkortingen

Staffelkortingen

Op veel van onze producten in de webshop zitten staffelkortingen. Hoe meer u van een bepaald product afneemt hoe lager de nettoprijs per stuk zal zijn. Deze kunt u uiteraard per product zien. Wanneer u in de lijstweergave van uw zoekresultaat bent plaatst u muispointer op de nettoprijs (inkoopprijs) en er verschijnt een popup scherm met daarin de af te nemen aantallen van dat product en de daarbij behorende staffelprijzen. Dit is uiteraard per product verschillend.


Naar boven

1.8 Bestellen | Wielen bestellen

Losse wielen bestellen

Via de navigatie kunt u op wielen klikken zoals in de afbeelding omcirkeld is. Deze optie geeft u als klant de mogelijkheid om direct in ons wielengamma een keuze te maken. Dit kunt u doen aan de hand van de reeds bekende technische informatie van het te bestellen wiel. Via de zoekbalk bovenin de pagina naast het Continental-logo kunt u een matchcode (artikelreferentie of verkorte code) of wielmaat (7016 bijv.) ingeven waarna er zoekresultaat op uw pagina zal verschijnen. Deze resultaten kunt u verder specificeren door de filters onder het menu te gebruiken. Daarna maakt u via een keuze in het zoekresultaat.

Wielen bestellen

Naar boven

1.9 Bestellen | Bandenspannings sensoren | TPMS bestellen

Hoe bestelt u een TPMS systeem in de webshop?

Een bandenspanningssensoren-setje zal meestal in combinatie met een velgenset besteld worden. Dit wordt via onze autoconfigurator aangeboden. In 4 stappen kunt u uw TPMS setje bestellen, hieronder word beschreven hoe u dit kunt doen.

Stappenplan

Stap 1. Kies uw auto en model uit

In de eerste stap kiest u het merk en model van de auto waarvoor u een velgenset wilt bestellen. Deze stap wijkt niet af van het huidige bestelproces.

Autoselectie

Stap 2. Kies het wiel uit voor uw wielenset

Bij Stap 2 kiest u het wiel uit voor uw setje. In ons ruime assortiment vind u in allerlei verschillende inchmaten en modellen waar u een keuze uit kunt maken voor uw gekozen auto.

Wielenselectie

Stap 3. Kies de band uit voor uw setje

Na de selectie van het juiste wiel kiest u bij stap 3 de juiste band uit. De keuze van de juiste band word al aangeduid. Na de keuze van de juiste band is van belang dat u aangeeft of deze set los of gemonteerd geleverd moet worden. Dit heeft consequenties voor het wel of niet programmeren van de sensoren. In compleet gemonteerde sets worden de sensoren altijd geprogrammeerd, bij ongemonteerde sets worden de sensoren niet geprogrammeerd.

Bandenselectie

*** Kiest u voor montage van uw wielenset of niet? Zo niet, dan worden uw sensoren niet geprogrammeerd. Let hierop bij de keuze voor montage! ***

Stap 4. TPMS keuze

De laatste stap is de keuze van de TPMS sensor. Na de selectie van de juiste band en het plaatsen daarvan in de winkelwagen verschijnt er een pop-up scherm met daarin een aantal TPMS mogelijkheden. De keuze is wel of geen TPMS systeem.
Als u kiest voor een TPMS sensor hebben wij verschillende mogelijkheden. Als u de keuze van de juiste sensor al weet kunt u die maken. Twijfelt u? Om dan een juiste keuze te maken in de verschillende TPMS sensoren raden wij u aan om contact te zoeken met één van onze specialisten op dit gebied. Voor een passend advies neemt u contact op met onze verkoopafdeling. TPMS Keuzescherm De keuze voor "Geen TPMS" houdt in dat er geen sensoren gemonteerd worden. Dan vinkt u "Geen TPMS" aan. Als de auto geen TPMS systeem nodig heeft. Bijvoorbeeld als het een ouder type auto is kiest u ook "Geen TPMS".

Nb. In geval van een auto met indirect TPMS systeem geeft dat nog een extra keuze mogelijkheid. Dan is uw keuze "indirect bandenspanning systeem". De te bestellen wielenset is dan wel gemonteerd volgens de huidige richtlijnen.

Indirect TPMS systeem

Naar boven

1.10 Bestellen | Wijziging verzendmethodes en aanpassing winkelwagen

Assortimentsuitbreiding

We zijn bezig met een aantal verbeterslagen in onze online bestelmogelijkheden. De voorbereidingen zijn vanaf vandaag live te zien op onze webshop.
Bij het bestellen van een artikel ziet u voortaan 3 voorraad iconen (zie afbeelding) met de daarbij behorende levermogelijkheden en de daarop aangepaste prijzen. De uitleg van deze iconen leest u hieronder:

  • SNEL: Uw bestelling wordt dezelfde dag bij u afgeleverd.
  • 12h/24h: Uw bestelling wordt de volgende werkdag bij u afgeleverd.
  • 48h/72h: Uw bestelling wordt binnen 3 werkdagen bij u afgeleverd.
Gewijzigde verzendmethodes

Aanpassing winkelwagen

Wanneer u uw bestelling gaat afronden zijn de 3 iconen opnieuw zichtbaar en kunt de keuze voor levering nogmaals wijzigen indien nodig (zie afbeelding oranje rechthoek).

Voor nu geldt: wordt bij een icoon voorraad getoond dan is deze voorraad te bestellen met de hiervoor geldende prijs (zie afbeelding oranje rondje).

Gewijzigde winkelwagen

Naar boven

2.1 Verkoopprijzen | Klantgroepen aanmaken

Klantgroepen aanmaken

Via de pricingtool heeft u de mogelijkheid om vastgestelde verkoopprijzen te calculeren. Dit kunt u voor verschillende klantgroepen inrichten. Bijvoorbeeld een klantgroep voor particulier, lease of klein zakelijk.
Voor meer informatie over dit onderwerp raden wij u aan om contact op te nemen met uw accountmanager.


Naar boven

2.2 Verkoopprijzen | Prijsformules invoeren

Prijsformules invoeren

Per klantgroep kunt u verschillende prijsformules invoeren. In deze formules kunt u bepalen welke verkoopprijs er gehanteerd moet worden bij de verschillende producten in onze webshop. Deze formules kunt u berekenen vanaf de brutoprijs of vanaf uw netto (inkoop) prijs. Tevens kunt u een maximale marge inrichten zodat uw prijs altijd marktconform is. Het servicetarief, montage, balanceren en de verwijderingsbijdrage kunt u hier ook invullen om in de calculatie mee te nemen.
Uw acountmanager kan u helpen met het inrichten van deze formules zodat ook u marktconform te werk kan gaan.


Naar boven

2.3 Verkoopprijzen | Prijsformules toewijzen

Prijsformules toewijzen

Wanneer u prijsgroepen heeft aangemaakt en daarna verschillende formules voor de prijsgroepen heeft aangemaakt bent u zover om de formules toe te wijzen aan de verschillende productgroepen. Deze formules kunt u toewijzen aan de verschillende bandentypes/ -merken, soorten/ merken wielen, zomer- en wintersets en overige accessiores zoals sneeuwkettingen of zink.
Heeft u hulp nodig neem dan contact op met uw accountmanager om te assisteren met deze formules.


Naar boven

3.1 Retouren | Retourvoorwaarden | Retourprocedure

Retourvoorwaarden

Een retour kan alleen online aangevraagd worden via het retourformulier. Na ontvangst van uw aanvraag wordt deze door ons beoordeeld. Per e-mail ontvangt u een bevestiging of uw aanvraag retour gestuurd kan worden.


Het te retourneren product dient minimaal aan onderstaande voorwaarden te voldoen:
Artikel is door Continental Banden Groep B.V. aan u geleverd
Artikel is onbeschadigd (niet gemonteerd geweest)
Artikel functioneert nog volledig
Artikel is compleet (inclusief originele verpakking)
Het betreft geen actie-artikel
Artikel is niet langer dan een week geleden geleverd
Het betreft een voorraad artikel (speciaal bestelde of geproduceerde artikelen kunnen niet retour gestuurd worden)
Banden hebben een DOT die niet ouder is als 18 maanden

Indien producten retour gestuurd worden hanteren wij de volgende kosten:
Eventueel gefactureerde transport kosten worden niet gecrediteerd.
Transportkosten voor retourhalen: € 5,00
Handelingskosten: 10% van de bestelwaarde (minimaal € 5,00 per artikel)
Genoemde kosten zijn alleen van toepassing op retouren waarbij geen product of materiaal fout van toepassing is.

Naar boven

3.2 Retouren | Afgewerkte retouren

Afgewerkte retouren

Alle retouropdrachten zijn via de webshop te bekijken. Dit kunt u in het electronisch archief opvragen aan de hand van het retournummer dat u op de retourbon terugvindt.

Voor een overzicht van uw retourbonnen
Ga naar het elektronisch archief.

Gebruikersmenu > Elektronisch archief

U wordt doorgelinkt naar de Service Portal Oculus waar u klikt op de knop "Elektronisch Archief".

Elektronisch archief

Klik dan op de "Retouren" tab waar u een overzicht van uw retourbonnen kan zien.

Gebruikersmenu > Elektronisch archief


Naar boven

4.1 Garantie | Garantie aanvragen

Garantie aanvragen

Via de webshop kunt u ook een garantie aanvraag doen als een product niet voldoet aan de voorgeschreven fabriekseisen. Het garantie formulier vind u online. Dit is in onze service portal te vinden. Via het Service menu kiest u Garantie en gaat u automatisch naar de portal. Deze vult u in met de juiste gegevens. Zorg ervoor dat u een factuurnummer/ ordernummer bij de hand heeft. Heeft u hulp nodig bij het invoeren van uw garantieaanvraag neem dan contact op met onze Service en Garantie afdeling of met uw verkoopafdeling.

Een korte beschijving van deze handelingen kunt u nalezen in de pdf die u via de onderstaande link kan downloaden.

Handleiding Garantie aanvraag 


Naar boven

4.2 Garantie | Garantie aanvraag volgen

Garantie aanvraag volgen

Wanneer u een garantie aanvraag heeft gedaan kunt u dit proces via de webshop blijven volgen. Van de aanvraag tot aan de afwikkeling is dit in te zien. Mocht u hier aanvullende informatie over nodig hebben neem dan contact op met onze Service en Garantie afdeling of met uw verkoopafdeling.


Naar boven

5.1 Overige | Bandenhotel

Bandenhotel

Oculus Customer Portal:

Het beheer van het Bandenhotel wordt vanuit de Service Portal in Oculus gedaan.

Bandenhotel

Onze voorwaarden:

  • Pallets zijn in bruikleen en worden bij beeïndiging van de opslag geretourneerd. Indien verloren of niet meer bruikbaar wordt €25 per stuk gefactureerd.
  • Bij het niet bewegen van de sets wordt de minimumprijs gefactureerd (€25 per seizoen)
  • Minimumopslag: 20 sets (voor kleinere aantallen kan het partner netwerk opslaan)

Voor het bandenhotel gelden onze Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden


Naar boven

5.2 Overige | Elektronisch Archief

Elektronisch Archief

​ Een overzicht van uw documenten zijn te vinden in het "Elektronisch archief".

Het "Elektronisch archief" is beschikbaar vanuit de Service Portal in Oculus.

Elektronisch Archief

Deze link is te vinden in het Gebruikersmenu > Elektronisch archief: Gebruikersmenu > Elektronisch archief daarnaast is deze link ook op de homepage te vinden in de sitemap onder Bestellingen > Elektronisch archief: Bestellingen > Elektronisch archief

Als u daarop klikt kom je in de Oculus Customer Portal. Klik dan op "Elektronisch archief" voor de verschillende toepassingen. Oculus > Elektronisch archief Klik op de tab om te selecteren welk archief je wilt bekijken: "Vrachtbrieven", "Facturen", "Retourbonnen", "Garantie" en "Opstaande orders".
Afhankelijk van de rechten van uw account ziet u deze mogelijkheden. Oculus > Elektronisch archief Om bijvoorbeeld een factuur te openen klikt u op het PDF icoon Oculus > PDF .

Naar boven

5.3 Overige | Actie pagina's

Acties

​ Onze acties zijn te vinden op de aanbiedingen pagina.

Naar boven

5.4 Overige | Ondersteuning webbrowsers

Ondersteuning voor oudere versies van Internet Explorer eindigt

Wat betekent het einde van de ondersteuning?

Om de kwaliteit in de webshop te behouden gaan we de beveiliging verhogen.
Dit heeft tot gevolg dat we de ondersteuning van Internet Explorer 7 zullen stopzetten.

Tevens heeft Microsoft aangekondigd om de ondersteuning van oudere versies van Internet Explorer stop te zetten, bekijk hier meer informatie.

Service Desk



Ons advies? Gebruik een laatste versie van een webbrowser!

Een laatste versie webbrowser biedt een betere beveiliging, hogere prestaties, een betere compatibiliteit en ondersteuning voor de webstandaarden waarop de hedendaagse websites en services zijn gebaseerd.

Bekijk hier alle internet browsers

Google Chrome
De browser van zoekmachine gigant Google. Chrome is de meest nieuwe browser, welke zeer snel is en makkelijk te gebruiken is.

Internet Explorer
De browser van Microsoft die al sinds begin jaren negentig bestaat en bekend staat om de basis functionaliteiten en het beheren van de privacy.

Mozilla Firefox
De browser van Mozilla, welke al ruim 9 jaar bestaat. Online veiligheid, add-ons en de snelheid zijn de sterke punten van Mozilla Firefox.

Naar boven

5.5 Overige | Gebruikersvoorwaarden Website

Gebruikersvoorwaarden

Lees hier verder over de gebruikersvoorwaarden van onze webshop.

Ga naar Gebruikersvoorwaarden


Privacyverklaring

Lees hier verder over de privacyverklaring van onze webshop.

Ga naar privacyverklaring


Cookiebeleid

Lees hier verder over het cookie beleid van onze webshop.

Ga naar Cookie beleid


Naar boven